Retailbeheerders met meerdere units krijgen regelmatig problemen met hun artikelvariatie vanwege veranderende segmenten en winkelopstellingen in hun hele organisatie van gebieden. Regelmatig wordt de verscheidenheid aan artikelen genormaliseerd voor alle soorten winkels, waardoor de deur open blijft voor het promoten van speciale producten. In plaats van een one-size-fits-all-methode, zouden beheerders met meerdere units hun winkels moeten verdelen om de artikelindeling te upgraden.

Winkeldivisie betekent niet echt een winkelplan-o-gram, maar eerder een verzameling winkel-‘soorten ’die betrekking hebben op het denkgebied, segmenten en aanvullende kredieten van de hele organisatie van winkels. Door winkels in dit soort fragmenten te verzamelen, kan een beheerder met meerdere eenheden de uitwisselingsregio upgraden, terwijl hij nog de mogelijkheid heeft om de cyclus van SKU op het bord af te handelen.

In een perfecte wereld zou het ideaal zijn om toezicht te houden op het verzamelen van items per winkel, maar het is niet realistisch gezien de huidige activa. De winkeldivisie houdt rekening met de meeste winkels om de gebieden waarin ze bedienen vooruit te helpen, maar houdt toch rekening met de beheerder om op een rendabele manier om te gaan met de coördinatie van de divisie.

Hier zijn een paar fasen om te overwegen wanneer u een kijkje neemt in de winkeldivisie:

Ken uw klant: klanten in uw afzonderlijke ruilgebieden kunnen aanzienlijk verschuiven. De grootstedelijke klant – misschien zonder voertuig – zal eindeloos uniek winkelen in uw grootstedelijke gebieden in tegenstelling tot een landelijke klant. Ze zullen niet alleen op een onverwachte manier winkelen, maar ook verwachten dat ze gefocust zijn op artikelgroeperingen die veel goeds in hun buurt voorspellen. In grootstedelijke bedrijfssectoren kunnen er items zijn die zijn ontworpen voor extra alleenstaanden en meer jeugdige menigten, terwijl in provinciale bedrijfssectoren de collectie misschien meer rond gezinnen is gericht.

Winkelattributen aanwijzen: de volgende stap is het degraderen van belangrijke winkelcredits voor elk van de winkeldivisies. Grootte van de winkel, het gebied en het winkeltype kunnen allemaal bepalen of de winkel een volledige expositie van SKU’s of in grotere mate een beperkte bijdrage aanbiedt. Grotere winkels met het geschikte cosmetica-segment passen misschien nog beter in het aanbod – zowel qua kwaliteit als qua groepering – terwijl meer bescheiden, tijdelijke ruimtes slechts een beperkte variëteit aan artikelen kunnen overbrengen.

Overzicht productassortiment: niet elke winkel in de organisatie mag een vergelijkbare artikelcollectie overbrengen. Grotere, meer up-to-date winkels hebben meer prominente toestemming om op dat moment meer belangrijke items op tafel te brengen, meer bescheiden winkels. Onderscheidingsvermogen kan realiteit zijn en het plaatsen van een hoofdartikel in een ondermaats gebied zal crashen en branden met de klant. De winkelafdeling helpt zowel de artikelen als de administraties te sturen die door de klant worden “toegestaan” om in die specifieke winkel te worden vervoerd.

Scheiding en verovering: zodra de middelste itemcombinaties worden bepaald door het winkeltype, kunnen plan-o-grammen en promotie worden ingesteld. Bij de winkelverdeling wordt rekening gehouden met een essentiële regel voor zowel activiteiten als voor de te gebruiken promotie- en presentatiestrategieën. Het kennen van het klantensegment binnen de beperkingen van de fysieke attributen van de winkel zal regelmatig de algemene presentatie en marketing van de itemcollectie leiden.

Kapitaalinvesteringen verdelen: zodra de maatregel voor winkelverdeling is voltooid, kan de vereniging de kapitaalspeculaties op de juiste manier toewijzen. Hoofdgebieden kunnen de beste potentiële winst hebben en daarom krijgen het leeuwendeel van de verenigingen optionele kapitaalspeculaties. Aan de andere kant kunnen fundamentele winkels gewoon kapitaal blijven krijgen om ze aan het werk te houden. Na enige tijd kunnen deze toewijzingen veranderen als er segmentverschuivingen plaatsvinden in de gefocuste ruilgebieden.

Store-indeling is een basisapparaat voor de beheerder met meerdere units. Het centreert de associatie met een hoofdtitel, net als een verstandig standpunt dat niet alle winkels gelijkwaardig zijn gemaakt. Door uw winkelorganisatie in deze stijl weer te geven, wordt een meer oordeelkundige verdeling van zowel werk als kapitaal overwogen.